ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови обласної
державної адміністрації
від “
05”
лютого 2010р. № 81-р
ПОЛОЖЕННЯ
про управління культури і туризму
Кіровоградської обласної державної адміністрації
1. Управління культури і туризму Кіровоградської обласної державної адміністрації (далі – управління) – орган державної влади, є структурним підрозділом обласної
державної адміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації, підзвітне та підконтрольне голові обласної державної адміністрації та Міністерству культури і туризму України.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства культури і туризму України, розпорядженнями голови
обласної державної адміністрації, рішеннями обласної ради, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
1)
реалізація державної політики у сфері культури, туризму та державної мовної політики;
2)
забезпечення:
- вільного розвитку культурно-мистецьких процесів;
- доступності всіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина;
3)
сприяння:
- відродженню та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності корінних народів і національних меншин;
- захисту прав
професійних творчих працівників та їх спілок, соціальному захисту працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури, туризму, а також споживачів культурного і туристичного продукту, встановленню контролю за його якістю;
- загальнонаціональній культурній консолідації суспільства, формуванню цілісного культурно-інформаційного
простору, захисту та просуванню високоякісного різноманітного культурного продукту;
4)
участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм розвитку культури, туризму та мовної політики.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1)
створює умови для розвитку:
- усіх видів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, бібліотек, музеїв, заповідників, а також для організації культурного дозвілля населення, здобуття освіти у сфері культури і мистецтва та позашкільної мистецької освіти;
- соціальної та ринкової інфраструктури у сфері культури і туризму, підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення такої інфраструктури;
- внутрішнього та іноземного туризму, туристичної індустрії провадження екскурсійної діяльності, а також створення нових туристичних маршрутів розвитку “сільського" зеленого туризму;
2)
сприяє:
- формуванню репертуару театрів, кіно- і відео установок, концертних організацій і мистецьких колективів, комплектуванню та оновленню фондів музеїв, заповідників, картинних галерей, бібліотек, організації виставок, розповсюдження кращих зразків національного кіномистецтва, відродженню та розвитку народних художніх промислів;
- удосконаленню туристичної інфраструктури, розвитку ринкових відносин у сфері туризму та конкуренції на ринку туристичних послуг, створенню рівних умов для об’єктів, що провадять та/або забезпечують провадження туристичної діяльності;
- захисту прав споживачів культурного і туристичного продукту;
- централізованому комплектуванню та використанню бібліотечних фондів;
- збереженню і відтворенню традиційного характеру середовища та історичних ареалів населених місць, відродженню осередків традиційної народної творчості, народних художніх промислів і ремесел;
- збереженню та розвитку культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності корінних народів і національних меншин;
- проведенню роботи з фіксації зразків національної нематеріальної культурної спадщини;
- діяльність творчих спілок, національно-культурних товариств, громадських організацій, що функціонують у сфері культури і туризму;
- соціальному захисту працівників підприємств, установ та організацій у сфері культури і туризму;
-
організації та проведенню наукових досліджень у галузі культури;
-
координації робіт щодо об’єднання бібліотек в єдину бібліотечно-інформаційну систему;
3)
проводить аналіз:
- ринку туристичних послуг і подає Міністерству культури і туризму України відомості про розвиток туризму;
- потреби у працівниках у сфері культури і туризму;
- стану розвитку галузі культури області;
4)
подає МКТ пропозиції щодо:
- формування державної політики у сфері культури і туризму, а також державної мовної політики,
зокрема стосовно вдосконалення нормативно правового регулювання у зазначеній сфері;
- надання творчим колективам статусу академічного;
- відзначення працівників підприємств, установ та організацій
у сфері культури і туризму державними винагородами і відомчими відзнаками, застосовує інші форми заохочення;
- занесення музейних предметів Музейного фонду України до Державного реєстру національного культурного надбання;
5)
бере участь у:
- розробленні проектів програм соціально-економічного розвитку, державних цільових і регіональних програм;
- реалізації міжнародних проектів у сфері культури і туризму;
- організації та проведенні вітчизняних і міжнародних виставок, виставок-ярмарків, методичних і науково-практичних семінарів, конференцій тощо;
- розробленні пропозицій щодо будівництва об’єктів туристичної інфраструктури за напрямками основних туристичних маршрутів області;
- вирішені питань щодо врегулювання діяльності аварійно-рятувальних служб у сфері туризму;
6)
надає організаційно-методичну допомогу підприємствам, установам та організаціям у сфері культури, туризму;
7)
здійснює:
- координацію діяльності підприємств, установ та організацій у сфері культури і туризму, що перебувають у сфері управління культури і туризму облдержадміністрації, суб’єктів кінематографії, незалежно від форми власності;
- заходи щодо підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації працівників у сфері культури і туризму;
8)
забезпечує:
- функціонування української мови у галузі культури;
- збирання та оброблення статистичних даних у сфері культури і туризму
і контроль за їх достовірністю;
9)
інформує МКТ про:
- музеї, утворені у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладів державної і комунальної форми власності, в яких зберігаються музейні колекції та музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України;
10)
організовує:
- проведення фестивалів, конкурсів, оглядів професійного та аматорського мистецтва, художньої творчості, виставок народних художніх промислів та інших заходів з питань, що належать до його повноважень;
- надання інформаційних і правових послуг, методичної допомоги з питань культури і туризму;
11) організовує роботу згідно чинного законодавства стосовно видачі:
-
дозволів на право здійснення туристичного супроводу;
- ліцензій на право здійснення турагентської діяльності в межах області;
12) здійснює контроль за збереженням і переміщенням культурних цінностей, включених до Державного реєстру національного культурного надбання, Музейного фонду і Національного архівного фонду;
13) вживає заходи до зміцнення міжнародних і міжрегіональних культурних зв’язків;
14)
видає свідоцтва про проведення гастрольних заходів для внесення до відомості про проведення таких заходів для формування Єдиного банку даних гастрольних заходів, що проводяться в Україні;
15)
веде облік музеїв, утворених у складі підприємств, установ та організацій, навчальних закладів;
16)
сприяє закордонним українцям у задоволенні їх культурних і
мовних потреб;
17)
роз’яснює через засоби масової інформації зміст державної політики у сфері культури, туризму та державної мовної політики;
18)
вносить у встановленому порядку пропозиції щодо анулювання ліцензії на провадження туроператорської та турагентської діяльності, виданих центральним органом виконавчої влади у сфері туризму;
19)
подає інформацію для внесення до бази даних Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів;
20)
здійснює інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Управління має право:
1)
залучати спеціалістів інших структурних підрозділів держадміністрації, підприємств, установ, організацій та об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його повноважень;
2)
одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів держадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій документи, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
3)
скликати в установленому порядку наради, організовувати семінари та конференції, утворювати експертні та консультативні ради, робочі групи з питань, що належать до його повноважень;
6. Управління під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими
структурними підрозділами держадміністрації, місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами, організаціями, громадянами та їх об’єднаннями.
7. Управління очолює начальник, який
призначається на посаду і звільняється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з МКТ.
Начальник управління має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади головою облдержадміністрації за поданням начальника управління та погодженням МКТ.
8. Начальник управління:
- здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань;
- визначає ступінь відповідальності заступників начальника та інших працівників управління;
- видає у межах своїх повноважень накази, організовує і контролює їх виконання;
- затверджує положення про структурні підрозділи управління,
визначає структуру управління і функціональні обов’язки працівників управління;
- розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису;
- розподіляє обов’язки між заступниками начальника та іншими працівниками управління;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників управління;
- погоджує призначення на посаду та звільнення з посади керівників відділів культури і туризму райдержадміністрацій, міськвиконкомів, керівнків установ та організацій, що належать до сфери управління культури і туризму облдержадміністрації.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до повноважень управління, у ньому може утворюватися колегія у складі начальника управління (голова колегії), заступників начальника, інших працівників управління, керівників підприємств, установ та організацій у сфері культури і туризму, вчених, провідних діячів культури і мистецтва, представників творчих спілок та інших громадських організацій.
У разі потреби до складу колегії можуть бути включені інші особи.
Персональний склад колегії затверджується головою облдержадміністрації за поданням начальника управління.
Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника управління.
10. Управління утримується за рахунок коштів державного бюджету.
11. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління та видатки на його утримання визначає голова облдержадміністрації в межах виділених асигнувань.
Кошторис, штатний розпис управління затверджує голова облдержадміністрації після проведення їх експертизи Головним фінансовим управлінням облдержадміністрації.
12. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
____________________